Tuesday, July 23, 2013

muhasabah -hati meronta

detik yang aku takkan lupakan dalam hidup. saat hati aku menjerit meronta2.. tiada siapa sekeliling aku. mase tuh hanya mengharapkan Rahim mu ya rab. tuhan semesta alam yang tak pernah lupakan hambanya. bila hati meronta.. melibatkan pembunuhan yang tidak mematikan seseorang.. tiada penghujung kesakitan melainkan izin-Nya yang bantu menghentikannya.

hati aku meronta mengharapkan ikhsan seorang insan.. air mata aku mengalir. mase tuh tuhan je tau. hati yang satu ni menanges lagi. ya tuhan hati yang sama. hati yang aku ada dari dulu lagi. hati yang dulu asyek menanah ia menanah lagi. tapi aku maseh hidup. kenapa kau tak tunjukkan kesan pada luaran macam mane rase saketnye dalam tuh.


aku berdoa tak putus2. Ya Allah kau tunjukkanlah kesakitan ini biar hamba2 yang lain sedar bahawa aku amat terseksa dan aku tak nak yang lain rase bende nih.

pagi tuh mereka yang lain bergegas...

aku cube lari dari dunia nih. tapi mustahil bagi aku. manusia biase. aku cume mampu lari dari komuniti aku. siapa yang tahu? siapa yang kesah? siapa yang cari? mase tuh aku rase di awangan aku rase tak mampu nak bernafas aku rase gile aku rase benci aku rase seksa aku rase saket yang tak boleh digambarkan cukup aku yang rase.. aku rase semua kesakitan dalam dunia nih.. cume tak Nampak darahnya..

aku terbaring menjerit tanpa suara.. aku rase tekak aku saket sangat. aku kalau batuk akan rase darah kat tekak, pastuh kalau aku buang kahak tu ada darah. sebab paru-paru aku dulu ade problem. mase tuh aku dengar tapak kasut dorang.. sampai lah tak de bunyi dah. tapi aku tak dengar pon sorang yang panggil nama aku..

aku menanges dan teros menanges. bende yang berlaku tuh masih segar lagi kat pkiran aku. kisah2 yang lama pon aku teringat balik. memang aku tak bole lupakan langsung! sampai sekarang. aku meronta-meronta. masa tuh aku menanges terkenangkan sume bende uh pastu aku menanges gak sebab aku sedeh tengok diri aku macam nih.

aku rase sejam kemudian...

aku mula bosan dengan diri aku.. aku mula benci diri aku.. aku mula sedar bende bodoh ape yang aku buat nih.. aku rase mase tuh diri aku penoh dendam sangat. aku bangon masok bilik.. aku rase aura jahat mula kuasai aku. aku tengok je baju aku yang dah siap iron cume tinggal nak pakai je.. sume bende uh menghancurkan hari aku. benci mula kuasai aku!!!!! hari tuh aku berazam aku takkan jadi diri aku yang dulu!! aku hilang kawalan sangat!! aku tak leh fikir dengan waras..... aku benci semua orang. hilang kepercayaan aku 100% dekat manusia!


selepas beberapa jam kemudian..

lepas aku tertidur.. aku balik bilik.aku jalan . ade je yang Nampak aku. . . . . . hmmm haha.. sorang pon tak tanye sorang pon tak risau sorang pon tak peduli...

kesah pulak aku... ok korang tak amek kesah pasal aku. aku pon takkan pernah nak amek kesah hal korang... mulai hari tuh.. aku mintak maaf sangat2.. aku dah tak de hati ngan korang.. hidup aku hidup aku, kau kau....


kepada orang yang aku sayang. terima kasih sebab buat macam nih.. Ya Allah ya tuhanku terima kasih sebab kau tak hijabkan aku dari semua bende uh.. terima kasih kerana tunjukkan hakikat yang sebenar yang aku kene terima...... kepada si die.. sedarlah aku banyak terluka.. tapi aku tak kesah sebab aku tak mampu teruskan hidup tanpa anugerah kasih sayang mu... tapi ingatlah, aku mampu hilang kan semua bende hanya untuk kau kenapa kau sanggup lukakan hati aku....



Ramadhan yang penuh cabaran