Tuesday, July 23, 2013

muhasabah -hati meronta

detik yang aku takkan lupakan dalam hidup. saat hati aku menjerit meronta2.. tiada siapa sekeliling aku. mase tuh hanya mengharapkan Rahim mu ya rab. tuhan semesta alam yang tak pernah lupakan hambanya. bila hati meronta.. melibatkan pembunuhan yang tidak mematikan seseorang.. tiada penghujung kesakitan melainkan izin-Nya yang bantu menghentikannya.

hati aku meronta mengharapkan ikhsan seorang insan.. air mata aku mengalir. mase tuh tuhan je tau. hati yang satu ni menanges lagi. ya tuhan hati yang sama. hati yang aku ada dari dulu lagi. hati yang dulu asyek menanah ia menanah lagi. tapi aku maseh hidup. kenapa kau tak tunjukkan kesan pada luaran macam mane rase saketnye dalam tuh.


aku berdoa tak putus2. Ya Allah kau tunjukkanlah kesakitan ini biar hamba2 yang lain sedar bahawa aku amat terseksa dan aku tak nak yang lain rase bende nih.

pagi tuh mereka yang lain bergegas...

aku cube lari dari dunia nih. tapi mustahil bagi aku. manusia biase. aku cume mampu lari dari komuniti aku. siapa yang tahu? siapa yang kesah? siapa yang cari? mase tuh aku rase di awangan aku rase tak mampu nak bernafas aku rase gile aku rase benci aku rase seksa aku rase saket yang tak boleh digambarkan cukup aku yang rase.. aku rase semua kesakitan dalam dunia nih.. cume tak Nampak darahnya..

aku terbaring menjerit tanpa suara.. aku rase tekak aku saket sangat. aku kalau batuk akan rase darah kat tekak, pastuh kalau aku buang kahak tu ada darah. sebab paru-paru aku dulu ade problem. mase tuh aku dengar tapak kasut dorang.. sampai lah tak de bunyi dah. tapi aku tak dengar pon sorang yang panggil nama aku..

aku menanges dan teros menanges. bende yang berlaku tuh masih segar lagi kat pkiran aku. kisah2 yang lama pon aku teringat balik. memang aku tak bole lupakan langsung! sampai sekarang. aku meronta-meronta. masa tuh aku menanges terkenangkan sume bende uh pastu aku menanges gak sebab aku sedeh tengok diri aku macam nih.

aku rase sejam kemudian...

aku mula bosan dengan diri aku.. aku mula benci diri aku.. aku mula sedar bende bodoh ape yang aku buat nih.. aku rase mase tuh diri aku penoh dendam sangat. aku bangon masok bilik.. aku rase aura jahat mula kuasai aku. aku tengok je baju aku yang dah siap iron cume tinggal nak pakai je.. sume bende uh menghancurkan hari aku. benci mula kuasai aku!!!!! hari tuh aku berazam aku takkan jadi diri aku yang dulu!! aku hilang kawalan sangat!! aku tak leh fikir dengan waras..... aku benci semua orang. hilang kepercayaan aku 100% dekat manusia!


selepas beberapa jam kemudian..

lepas aku tertidur.. aku balik bilik.aku jalan . ade je yang Nampak aku. . . . . . hmmm haha.. sorang pon tak tanye sorang pon tak risau sorang pon tak peduli...

kesah pulak aku... ok korang tak amek kesah pasal aku. aku pon takkan pernah nak amek kesah hal korang... mulai hari tuh.. aku mintak maaf sangat2.. aku dah tak de hati ngan korang.. hidup aku hidup aku, kau kau....


kepada orang yang aku sayang. terima kasih sebab buat macam nih.. Ya Allah ya tuhanku terima kasih sebab kau tak hijabkan aku dari semua bende uh.. terima kasih kerana tunjukkan hakikat yang sebenar yang aku kene terima...... kepada si die.. sedarlah aku banyak terluka.. tapi aku tak kesah sebab aku tak mampu teruskan hidup tanpa anugerah kasih sayang mu... tapi ingatlah, aku mampu hilang kan semua bende hanya untuk kau kenapa kau sanggup lukakan hati aku....



Ramadhan yang penuh cabaran

Tuesday, July 16, 2013

RAMADHAN??? siyesssss??

salam ^^. oink oink dah berminggu tak bukak blog nih.pejam celik pejam celik dah bulan ramadhan.
macam orang cakap ar dah akhir zaman, masa tuh dah macam USAIN BOLT dah hehe.
 tak kenal ke? hmm pande2 la googling :P


errk kenyangnye!! lepas buke solat maghrib, lepas solat maghrib tenangkan perot pastu
siap2 nak solat terawih pulak, balik terawih sambung al-Mulk..
wah untungnyee berlipat kali ganda pahala.
 
 
 teringat zaman sekolah dulu
 
kalau boleh pegi sof depan, selagi tuh la aku akan pegi.
waktu AL-MULK ramai jugak la yang nak tuang. sebelum dorang tuang aku dah sedia dah bekas nak menadah. haha jangan harap boleh lepas dari tangan aku.
kawan tak kawan ingat aku nak bagi can korang cabot..
sory la untuk kebaikan kite jugak kan2 :)
 
indah la moment tuh, dah macam akak2 facy lak kan aku.
macam tak percaya macam mimpi pon ade..
tup2 dah besa dah aku dah tak sekolah dah..
tapi sory la ye kawan2 yang dulu aku pernah tegur adek2 yang dulu
aku pernah cerkah eh2..
sebab sekarang aku tak dapat kekalkan la peribadi tuh..
tak tau lah pegi mane.. mungkin dah pegi dekat orang lain pulak
yang lagi mampu dan layak nak pegang peribadi tuh..
 
 
Ya Allah ya tuhanku, janganlah engkau pesongkan hati kami setelah engkau berikan hidayah mu kepada kami 
 
ingatlah hidayah tuh boleh pergi jugak kalau tak dijaga..
macam manusia kalau kita sayang kat die tapi tak belai lama2 die bole kecewa dan bubaii!! 
hidup memang macam roda.. dulu aku tego orang sekarang orang pulak tegur aku
rase geram tuh ade jugak sebab kite tau bende tuh tapi
orang rase kite tak tau...
hmm tak pelah biar orang nampk kite jahil, boleh tambah ilmu.
 
 
sekarang aku rasa sedeh rugi pon ade sebab tak dapat
nak kekalkan cite2 aku, peribadi awal kehidupan ku,......
rasa kecewa sangat tak dapat lagi dipandang macam mane orang pandang aku dulu.
dulu aku tak pernah rasa dihargai tapi sebenarnya orang2 macam tuh la yang di hargai..
aku hanya mampu tersenyum bila tengok rakan aku skuad aku
dah berhijrah. aku pulak yang tersesat nih..
aku cuma mengharapkan doa saudara seislam aku yang pernah
aku tegur dulu supaya dapat tegur aku agar kita dapat bersama2 menuju ke
siratul mustaqim.
 
haha kepada kawan2 aku yang dulu jangan mengetawakan aku.. biasalah kita nih manusia doh.. :P
 




















 


Monday, July 1, 2013

insan teristimewa










aku nak kongsi cerita dengan korang. cerita yang aku cuba simpan rapi selama ni.
walau kuat manapon kita, kita tak leh tipu diri sendiri.
memang ar aku sedar sume tuh tapi aku pura2 buat tak sedar..

umur aku 19 tahun, banyak yang aku belajar..
tahun 2013 nih ubah satu per satu hidup aku.
dari family, kawan2, sedare mare dan semua lah..

siapa akan jangka hidup masing2 kan.
kita hanya merancang Allah yang menentukan.

macam2 halangan masok, tapi dalam masa yang sama
aku tak lupa Allah tuh Maha penyanyang.
Die kurangkan kite satu bende, lebihkan kite satu lagi bende.

aku cuma mampu doa aku ni kuat untuk hadapi kekurangan tuh..
tapi hakikatnye memang aku tak mampu 
sebab tu jugak lah Allah kurniakan aku satu lagi anugerah,
anugerah yang tak pernah aku rasa
selama nih.

INSAN TERISTIMEWA




macam orang cakap ar, yang patah tumbuh yang hilang berganti.
dalam aku kehilangan seseorang..
ade lagi yang datang..

tak lupa jugak yang selalu hadir dalam hidup aku
takkan pergi dan selamanya dengan aku ^^

mom ^^

sekarang baru aku sedar kewujudan insan ni
lepas sorang2 tinggalkan aku..
tapi die tetap ade dengan aku dalam keadaan yang macam mana pon


aku pegang kata2 die

don't depend on others even your shadow will leave you