Sunday, November 22, 2015

lelaki dan perempuan. cinta dan kawan

Hai blog. Setahun dah tak bukak.. mesti rasa pelikkan napa harini aku bukak balik. Hahaha. Ye mestilah nak luahkan something. Aku kan dah cakap kalau ada benda yang betul2 bermakna akan aku tulis dekat sini.

Aku pernah tulis dulu. Kalau aku diberi peluang aku nak sangat jumpa orang tu kan. Hahaha. ko rasa? Aku jumpa balik ka?

Tak tau nak cakap. Kadang kita tak sangka pon benda nak jadi. Kadang kita selalu berangan cakap benda baik akan berlaku kat kita. Kadang, kita berangan cakap tak mungkin lah bende baik tu nak jadi kat aku. Sape je aku ni... kan. Tapi sapa kita nak halang semua nak minta semua. Kalau Allah bagi macam tu terima ja.

Allahuakbar.
Terima kasih Allah. Aku dah jumpa dengan orang yang aku nak jumpa.

Rahsia.... antara aku dan Allah saja yang tau. Nape dia tak tau? Hahhaa sebab rahsia hati aku ja.




Saturday, August 16, 2014

Always a traveller


Subhanallah. terimakasih kepada production yang keluarkan dokumentari yang macam ni. setiap yang di katakan oleh ustazah tu membuatkan aku sedar apa tujuan sebenar2 nya manusia di muka bumi ini.

Yang dulunya aku sangat kecewa dengan benda yang jadi dalam dunia ni, tapi lepas je aku tengok dukumentari nih, Masha Allah... aku sedar.

aku rasa sejahat2 manusia kalau die tengok dokumentari ni mesti akan rasa juga satu perasaan baru yang boleh ubah diri die.

Ya Allah, kau kuatkanlah aku Ya Allah walaupun sebenarnya terpaksa aku tahan segala kepritan yang hanya sementara ini. bak kata Ustazah tu

"We often wonder why those we love also cause us the most pain. the reason is : anything other than God will be the cause of our greatest pain."

kata2 die betul.. tapi kita yang merasakan kesakitan tuh hanya kita yang faham. walau bagaimanapun, kita terpaksa juga tahan sakit tuh sebab kita yang tersalah langkah terlalu mengharap kasih sayang manusia.

bukan mudah nak hilangkan perasaan tuh... tapi marilah sama2 kita jihad dengan hati yang sakit ini. moga ada balasan di akhirat kelak.

tontonlah dokumentari ni. Always A Traveller...




http://hayatufilibtisam.blogspot.com/2014/06/cikepal-dah-kahwin.html
nak comment tekan domo

Friday, June 6, 2014

my heart

 

hah.. tired and keep me tired everyday. smile n keep smiling with the fake smile?.
Did u ever heard this.  be grateful bcoz there are someone behind u that getting bigger test than u. And that is me!!!!!

Stop just letting your advice in my ears. If u ever feel safe doing all the honest things to get the "reward-after", u must remember that behind u still have me who was hurting by u.
Why YOU choosing me to make me feel all the pain in this world, as the truth, others didn't feel that feeling.

Just let me live with the pain heart, but showing no thing in front of u just to see your smile.  Remember, that my heart will not turned to you . But i will build it to be stronger to turn back to u for what u have done.

Stop loving me if this just making me to die. U make me feel depress n keep on depressing me. who are you, and who i am to you ? Until u dare to do this shit.
How can i live with peace if u are there just throwing the shit to me.
I hate to be kind! hope 1 day i will let u go but at that time u miss me a lot. please appreciate what u have now. i miss u but u feel fine without me.
thanks god for everthng i got..

hehe done for today.





http://hayatufilibtisam.blogspot.com/2014/06/cikepal-dah-kahwin.html
nak comment tekan domo