Saturday, August 16, 2014

Always a traveller


Subhanallah. terimakasih kepada production yang keluarkan dokumentari yang macam ni. setiap yang di katakan oleh ustazah tu membuatkan aku sedar apa tujuan sebenar2 nya manusia di muka bumi ini.

Yang dulunya aku sangat kecewa dengan benda yang jadi dalam dunia ni, tapi lepas je aku tengok dukumentari nih, Masha Allah... aku sedar.

aku rasa sejahat2 manusia kalau die tengok dokumentari ni mesti akan rasa juga satu perasaan baru yang boleh ubah diri die.

Ya Allah, kau kuatkanlah aku Ya Allah walaupun sebenarnya terpaksa aku tahan segala kepritan yang hanya sementara ini. bak kata Ustazah tu

"We often wonder why those we love also cause us the most pain. the reason is : anything other than God will be the cause of our greatest pain."

kata2 die betul.. tapi kita yang merasakan kesakitan tuh hanya kita yang faham. walau bagaimanapun, kita terpaksa juga tahan sakit tuh sebab kita yang tersalah langkah terlalu mengharap kasih sayang manusia.

bukan mudah nak hilangkan perasaan tuh... tapi marilah sama2 kita jihad dengan hati yang sakit ini. moga ada balasan di akhirat kelak.

tontonlah dokumentari ni. Always A Traveller...




http://hayatufilibtisam.blogspot.com/2014/06/cikepal-dah-kahwin.html
nak comment tekan domo

No comments:

Post a Comment