Monday, June 10, 2013

jahatnya










hmm. kadang2 tuh kita tak mintak pon nak jadi jahat.. 
kadang2 tuh kite tak perasan pon yang kite wat jahat.. 
selalu kita cakap asal orang buat jahat ngan kite.. 
pastu kite cakap kat diri kite aku takkan wat jahat dengan orang macam mane orang buat dekat aku....


sekarang aku paham macam mane keadaan berada dekat tempat si jahat..
betol kite tak mintak pon nak buat jahat.. 
sebenarnya kite tak sedar bende yang kite wat tu jahat..
sebab tuh aku rase ade je orang wat jahat.. 
sebenarnye die tak niat pon nak wat jahat. 

tapi lumrah hidup semua bende kat
 dunia nih pasti ade yang jahat cume sape yang dipilih jadi jahat kite tak tau.. 


apa2pon semua orang terpilih untuk jadi jahat dan 
dipilih untuk jadi mangsa si penjahat... 
jangan sangka kite yang selalu jadi mangsa tuh baik, 
sebenarnya kite pon akan jadi si penjahat tuh..
INGAT hidup ni ibarat roda.. sekecil-kecil perkara pon umpama roda..
kita selalu melupakan roda tapi roda tu sentiasa berpusing dan tidak berhenti..




No comments:

Post a Comment